Здравствуйте!
Бросил муз. файл в окно браузера. Красиво играет. Ни один плеер не хочет так красиво играть.
Возник вопрос, какой плеер использует браузер? напр. Firefox
Разобраться самостоятельно не смог. Подскажите пожалуйства.
Список разделов › foobar2000 › Есть вопрос!
Как узнать, какой именно декотодер используется? У меня не один плеер.. и у каждого свои декодеры. У фубара есть декодер .*tak, но когда бросаю .*tak в окно браузера, - не играет, предлагает скачать. У Винампа есть декодер .*vqf, но фубар его не видит.VEG:использует тот же декодер, что и ваш плеер
Mozilla playerQk3:какой плеер использует браузер? напр. Firefox
Что, серьезно? И каким же тогда способом браузер взаемодействует с аудиодрайверами?Qk3:И браузер не использует WASAPI
Этого я не знаю. Я включил эквалайзер Realtek и увидел, что он задействован при работе с браузером. Какой же это обход "внутренностей" Windows? Фубар обходит эквалайзер Realtek.postED:И каким же тогда способом браузер взаемодействует с аудиодрайверами?
Technical features new to Windows Vista: Audio stack architecture
Applications communicate with the audio driver through Sessions, and these Sessions are programmed through the Windows Audio Session API (WASAPI). In general, WASAPI operates in two modes.
In exclusive mode (also called DMA mode), unmixed audio streams are rendered directly to the audio adapter and no other application's audio will play and signal processing has no effect. Exclusive mode is useful for applications that demand the least amount of intermediate processing of the audio data or those that want to output compressed audio data such as Dolby Digital, DTS or WMA Pro over S/PDIF. WASAPI exclusive mode is similar to kernel streaming in function, but no kernel mode programming is required.
In shared mode, audio streams are rendered by the application and optionally applied per-stream audio effects known as Local Effects (LFX) (such as per-session volume control). Then the streams are mixed by the global audio engine, where a set of global audio effects (GFX) may be applied. Finally, they're rendered on the audio device.